Tak Puas Hati Anak Sendiri Dapat 2A Je, Ibu Sihir Pelajar Lain Straight A+ Hingga Dungu

 

"IBU kaki show off (menunjuk-nunjuk), anak yang jadi mangsa."

Sebuah kisah yang memilukan diceritakan dari seorang perawat Islam, Ustaz Hasnan, yang berkongsi pengalaman dengan seorang mangsa sihir yang baru-baru ini mencari rawatan darinya. Kisah ini mengingatkan kita tentang bahaya menunjuk-nunjuk dan berlebih-lebihan dalam membanggakan anak.

Sumber kejadian, menurut Ustaz Hasnan, bermula dari tindakan seorang ibu yang memuat naik slip keputusan gemilang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) anaknya ke pelbagai platform media sosial. Kejayaan anaknya memperoleh A+ untuk setiap mata pelajaran dalam SPM menyebabkan kebanggaan yang tak terkira bagi ibunya.

"Anak dia dapat A+ semua mata pelajaran dalam sijil SPM. Gembira bukan main lagi si emak sampaikan habis platform media sosial dia muat naik keputusan anak," kata perawat itu dalam video.

Namun, ironinya, kegembiraan itu membawa petaka kepada anak tersebut. Seorang penjaga lain yang cemburu dengan kejayaan anak ibu itu, yang anaknya hanya memperoleh 2A dalam peperiksaan yang sama, melakukan sihir yang menyebabkan anak itu kehilangan ingatan dan menjadi seperti orang yang tidak tahu apa-apa.

"Setelah seminggu berlalu, anak itu hilang ingatan dan kerasukan dengan sangat kuat. Dia bahkan tidak tahu cara mandi. Wajahnya penuh dengan kebingungan dan kekaburan," tulis Ustaz Hasnan yang memiliki pusat rawatan di Pajam, Negeri Sembilan.

Video yang dikongsi oleh Ustaz ini menunjukkan seorang gadis sedang meronta di dalam rumah sambil seorang lelaki, yang dipercayai sebagai Ustaz Hasnan, berusaha untuk menyembuhkannya.

Ustaz Hasnan juga menceritakan semula dialog antara dia dan jin yang merasuki pelajar tersebut. Jin tersebut berkata, "Aku ingin menjadikannya bodoh dan gila. Aku gembira kerana cemburu dengan anakmu. Anakku hanya mendapat dua A."
Video ini telah mendapat lebih dari 1.1 juta tontonan setelah dimuat naik di TikTok. Banyak yang terkejut dan tidak percaya bahwa ada manusia yang sanggup melakukan perbuatan syirik sedemikian.

Ini adalah pengajaran untuk kita semua. Semoga adik ini mendapat kesembuhan dari Allah. Oleh sebab itu, saya hanya berkongsi tentang diri saya sendiri di Facebook.

"Pengajaran untuk kita juga. Semoga adik ni diberi kesembuhan dari Allah.

"Sebab tu dalam Facebook saya kongsikan pasal saya saja. Kongsi pasal perniagaan pun kena sihir.

"Inilah sebabnya saya tak pernah post mengenai keluarga. Biar orang kata tak bahagia sebab tak pernah post pasal suami dan anak-anak," antara komen netizen netizen.

Rata-rata orang ramai terkejut kerana tidak menyangka ada manusia yang tergamak melakukan perbuatan syirik sedemikian. Jadi, berhati-hatilah apabila kita mahu berkongsi kisah mengenai diri kita dan keluarga di media sosial.
Dikuasakan oleh Blogger.