“Semasa Arwah Abam Masih Hidup, Memang Tak Pernah Heb0hkan Pada Umum” – Rupanya Bapa Kandung Mereka Masih Hidup, Ali Puteh Ceritakan HaI Sebenar

Heb0h di media sosial sebelum ini dengan isu persengketaan antara balu arwah Abam Bocey dan keluarga mertuanya.

Terbaru, Ali Puteh selaku pihak keluarga Abam Bocey telah membuat satu sidang media.

" Kepada Norhidayah (kakak ipar), apa yang telah saya katakan itu di laman s0sial telah saya tarik balik dan saya sanggup mem0hon maaf secara terbuka. Apabila kita berada dalam sifat amarah benda (status menghina) itu keluar.
Itu kata-kata Ali Puteh yang enggan memanjangkan k0ntroversi persengketaan dengan baIu abangnya Allahyarham Abam Bocey, dan menyatakan kesediaan mahu berjumpa kakak iparnya untuk mem0hon maaf.
Ali atau nama sebenarnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Redzuan, 31, berkata dia merancang bertemu kakak iparnya, Siti Nurhidayah Mohd Ali, secara tertutup bagi menyelesaikan kemeIut itu.
” Sekiranya keadaan menjadi bertambah teruk, kami akan kumpulkan semua wang sedekah orang ramai dan serahkan kepada Nurhidayah di rumahnya.
” Di situ sesi perm0honan m4af antara kami akan berlaku. Namun, ia dibuat secara terttup kerana kami tak mahu a1b keluarga terus dijaja,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.
Anggota kumpulan Puteh ini turut mem0hon m4af kepada kakak ipar berikutan status berbaur em0si dan k4sar yang dik0ngsi di laman sosial, baru-baru ini.
” Saya mendapat tahu mengenai kenyataan yang dikeluarkan Nurhidayah apabila ramai yang meneIefon saya untuk bertnya. Saya sangat terkejvt dan mengucap panjang.
” Dalam keadaan mar4h, saya terus memuat naik status itu. Pada kesempatan ini, saya ingin meminta m4af kepada kakak ipar atas kesiIapan yang dilakukan,” katanya.
K0ntroversi isu memb0lot harta tercetvs apabila Nurhidayah memberitahu dalam temubual yang dibuat secara lgsung melalui Instagram (IG) usahawan k0smetik, Datuk Seri Aliff Syukri, mendkwa ada beberapa kek4ngan yang dihadapinya selepas pemergian arwh. Ini termasuk lsu harta peninggalan seperti kereta yang dikatakan diurus keluarga Abam.
Bagaimanapun, semalam, melalui temubual secara lagsung di IG, Ali men4fikan dkwaan dia mahu memboIot harta sambil menyatakan aIasan berbuat demikian.
MenjeIaskan perkara tersebut, ketika sidang media Ali turut menjeIaskan bahawa bapa kandung mereka iaitu Syed Mohd Redzuan sebnarnya masih hdup.
Ali menyebut perkara itu ketika bercakap tentang indvidu yang berh4k ke atas harta peninggaln arwh Abam dan dia memahami sebagai adik dia tiada h4k untuk menuntut.
” Saya tidak akan tuntut walau satu sen sebab bukan hak saya. Yang perlu dituntut adalah baIu, waris, ibu dan bapa. 
Arwah Tidak Heb0hkan Pada Umum
” Untut pengetahuan umum, bapa kami Syed Mohd Redzuan masih hdup. Memang masa arwah Abam ada dia tidak war-warkan yang bapa kami masih hidup.
” Sebenarnya bapa Syed Mohd Redzuan itu masih hidup dan perlu difara1dkan seperti individu yang saya sebut tadi.” kata Ali. 
Apa-apa pun kemelut yang berlaku dalam keluarga arwah Abam, kita sebagai peminat seharusnya mendoakan yang baik-baik sahaja. Semoga kemelut yang berlaku ini segera ditamatkan. Semoga nasib anak arwah Abam Bocey terpelihara dan tidak terkait dengan masalah yang melanda ini.
Dikuasakan oleh Blogger.