Nukilan Khas Dari Hati Siti Nurhaliza Untuk Tun Mahathir Dan Siti Hasmah.

Kepemimpinan bukan hanya dikira selepas sese-orang itu menang dalam pilihan raya atau dapat memegang jawatan tertentu dalam sesebuah organisasi.Rasulullah SAW menun-jukkan contoh kepemim-pinan terbaik bermula dari rumah sehingga memba-bitkan urusan pentadbiran negara.

Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza mendedikasikan sebuah sajak buat bekas Perdana Menteri Malaysia ke-7, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Sajak khas itu ditulis Siti di ruangan komen akaun Instagram Tun, @chedetofficial baru-baru ini.





Selain Siti, selebriti tempatan lain turut menzahirkan rasa penghargaan, kasih sayang dan terima kasih buat Tun Mahathir.Antaranya Alif Satar, Naim Daniel, Uyaina Arshad, Scha Alyahya, Nad Zainal, Daiyan Trisha, Abby Abadi, Sharnaaz Ahmad, Erra Fazira dan ramai lagi.
Dalam posting di Instagram itu, Tun Mahathir berkongsi sepotong video beliau dipeluk bersama iringan air mata oleh isteri, Tun Dr. Siti Hasmah selepas sidang media di Yayasan Al-Bukhary semalam.
Senario politik negara bertukar tangan pada pukul 10.30 pagi semalam apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin sah diangkat sebagai Perdana Menteri baharu dan akan memacu kerajaan selepas ini.
Ingatlah, setiap manusia bertanggungjawab ke atas perkara yang mereka lakukan.Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Setiap kamu adalah pemimpin dan kamu semua bertang-gungjawab terhadap orang di bawah jagaanmu. (Hadis Riwayat al-Bukhari dan Muslim).
Seorang pemimpin yang beriman kepada Allah SWT dan Rasul-Nya tidak sese-kali mengkhianati tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya.Allah SWT sentiasa memerhati dan menilai setiap tanggunjawab yang dipikul oleh setiap pemimpin.Pemimpin yang bertanggungjawab tidak akan meminta apa-apa keistimewaan untuk diri dan keluarganya.
Dikuasakan oleh Blogger.